rondreisazie.reismee.nl

Kuala Lumpur

Kuala Lumpur

Na een busreis van ruim 4 uur waarin we weer konden genieten van een prachtig landschap kwamen we fris en fruitig in Kuala Lumpur (K.L )aan. Ons hotel bleek een gouden greep het beschikt nl. over een heuse bar. Ja, ja dat is mooi mee genomen.

Daar en tegen staat er onder ons kamerraam een Moskee dat is iets andere koek 's ochtends om 5.30 uur maar ook dat went.

Achteraf blijkt dat wij de enige gasten zijn die gebruik maken van de bar waardoor wegens te weinig klandizie de bar sluit om 22.00 uur.

We hebben 2 heerlijke dagen gehad in K.L. Het weer was schitterend voor het eerst in deze weken volop zon.

We hebben een bezoek gebracht aan de Twin Towers of te wel de Petronas Towers. Dat is kicken zeg!!!!

De torens zijn 450 meter hoog en wij konden onder begeleiding de 41ste verdieping( 170 mtr. hoog) waar de brug loopt tussen de 2 torens bezoeken en de 86ste verdieping ( 370 mtr. hoog).

Wat een uitzicht schitterend. In de lift wordt je als het ware omhoog geschoten ( waar je niks van merkt) in no time ben je boven.

Je raakt niet uit gekeken. Door het mooie heldere weer hadden we een prachtig ver gezicht. Resultaat is natuurlijk tig foto's.

Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het mooie winkel centrum beneden. De dames en heren die gek zijn van bepaalde merken kunnen hier hun hart ophalen.

Volgens mij zijn alle merken hier zo'n beetje vertegenwoordigt. Het winkelcentrum telt 6 verdiepingen dus je bent wel even bezig.

Wij hebben ons lekker laten verwennen door een heerlijke voetmassage, genoten van een fantastische Japanse maaltijd en ik heb nog een nieuwe koffer aangeschaft. Niet omdat ik zoveel aankopen heb gedaan maar gezien het feit dat mijn koffer dusdanig beschadigd terug gekomen is van de KLM dat ik de terugreis hiermee niet aandurf.

De 2de dag hebben we rustig doorgebracht wat gewandeld door de stad en een mooi park en hier en daar een winkelcentrum in. Dit zijn echt giga grote centra. Volgens mij kunnen alle winkels in Leeuwarden in 1 winkelcentrum en dan nog heb je ruimte over.

K.L is een mooie stad ruim opgezet en over het algemeen erg schoon. Na K.L vertrekken we voor 2 dagen naar Bangkok waar we ons gaan bezinnen op de thuisreis.