rondreisazie.reismee.nl

Pulau Pangkor.

Pulau Pangkor.

Na een paar heerlijke dagen op het eiland Pulau Pangkor is het voor ons weer tijd om te vertrekken en wel naar Kuala Lumpur.

We hebben een lekkere rustige tijd gehad in Pulau Pangkor.

Ons hotel lag op loop afstand van het mooie strand Coral Beach.

We hadden een kamer met balkon en uitzicht op zee. 's Avonds konden we dan ook heerlijk genieten van een prachtige zonsondergang.

Het strand was erg mooi en smal. Helaas wordt het niet goed schoon gehouden waardoor je ook hier net als we in andere delen van Maleisië zijn tegen gekomen geconfronteerd met afval in de vorm van blikjes, plastic flessen etc. Dat is erg jammer.

Wij zijn een aantal malen naar het strand geweest om te lopen en indien mogelijk ook even te zonnen.

Je hoeft hier niet bang te zijn dat je bil aan bil ligt ( zoals bv in Scheveningen) omdat er geen andere mensen aanwezig zijn. Wij hadden dan ook het gevoel dat we een privé strand hadden. Wat een bezit.

Helaas konden we ook hier niet snorkelen. Dankzij de regen die af en toe met bakken uit de hemel viel en de harde wind was snorkelen niet mogelijk.

Voor degene die echt alleen voor het snorkelen komen kun je beter de periode van maart tot oktober komen. We zitten nu nog in de moesson en dan is het weer grilliger.

Vanaf ons "privé" strand hadden we uitzicht op het eilandje Pulau Pangkor Laut. Dit is een privé eiland er is 1 resort en alleen gasten die daar verblijven mogen van dit eiland gebruik maken. Helaas gaat dit ons budget te boven maar wij zijn meer dan tevreden met wat we hier hebben.

De temperaturen zijn ook hier weer heerlijk het is lekker warm maar bijna de hele dag bewolkt. Wanneer de zon even door de wolken breekt is het al snel bloedje heet.

In het dorpje Pangkor zelf valt weinig te beleven we worden zo langzamerhand al echte "bejaarden".

Onze daginvulling is dan ook erg simpel. We houden ons bezig met wat voor lekkers zullen we vandaag weer eens eten, is de minibar al aangevuld, welke mailtjes hebben we binnen gekregen en met wie kunnen we chatten, videogesprekken voeren enz. Dankzij de digitale snelweg ligt ook hier de wereld aan onze voeten.

Ook hier worden we weer uitbundig begroet door de bevolking en de schooljeugd. Tegenover ons hotel is een middelbare school waar ze 's ochtends om 7.00 uur starten en om 15.00 uur weer naar huis gaan. Allen keurig in school uniform wit met blauw en de moslima nog een mooie witte hoofddoek erbij. Zo lijken ze een beetje op onze nonnen vroeger.

Morgenochtend weer vroeg uit de veren want de boot naar Lumut gaat om 7.45 uur waar we dan hopen aansluitend de bus naar Kuala Lumpur te kunnen pakken. Lukt dit niet dan zullen we daar tot 13.30 uur moeten wachten.

De busreis duurt 4 uur vandaar dat we gokken op de eerste bus.

Zonnige groet Cor & Diety

Betty en Fokke

Hey luitjes,
Alvast een goed begin na, volgens ons, een lange reis. Wij wensen jullie dan ook een fijne voortzetting na deze " wat eenvoudige" start. Geniet ervan!