rondreisazie.reismee.nl

Vertrek uit Bangkok

Vertrek van Bangkok naar Maleisië

Dinsdagmiddag 5 februari vertrekken wij uit Bangkok voor een 23 uur durende treinreis naar Butterworth in Maleisië. Het blijkt dat wij beiden een bovenslaper hebben. Kan nog een heel geklauter worden op zo'n smal trapje. Maar alla dat zien we dan wel weer.

Cor heeft als onder buurman een vreselijk sikkeneurige Engelsman en ik heb een alleraardigst Thaise mevrouw. Ze kan helaas een paar woorden engels maar ja ik kan ook geen Thais. Dat is dus wat lachen naar elkaar en gebruik van handen en voeten.

Dit heeft ook zo zijn charme.

Om 19.00 uur geven zowel de Engelsman als de Thaise mevrouw aan dat ze willen gaan slapen. Oei dat wordt een lange nacht. Wij besluiten om naar de restauratiewagen te gaan voor een drankje en een hapje eten.

Zo rond 23.00 uur klim ik mijn nest in en dat valt niet mee!!! en nu maar hopen dat ik er vannacht niet tig keer uit moet.

Na een niet al te denderende nacht stappen we 's middags uit in Butterworth.

Met de taxi naar ons Hotel D' Garden. We worden daar hartelijk ontvangen. Het blijkt dat we in een Moslim hotel beland zijn en daar wordt geen alcohol geschonken. Geen punt gaan we een leuk terrasje opzoeken. Nou forget it nergens wordt alcohol geschonken we blijken in een Moslim wijk te zitten.

Oké dan maar een paar blikjes bier kopen in de supermarkt tenslotte hebben we wel een (lege) koelkast op onze kamer.

Het eten in Maleisië is verrukkelijk en ontzettend goedkoop. Zelfs in ons hotel kunnen wij samen voor nog geen € 10,00 een heerlijke maaltijd nuttigen scheelt natuurlijk dat we er geen flesje wijn bij hadden.

Butterworth zelf stelt niet heel veel voor het is van oorsprong een havenplaats en vanaf hier gaan de meeste toeristen naar het eiland Penang. De straten zijn rijkelijk versiert met rode Chinese lampions ivm het Chinees nieuwjaar wat dit weekend plaats vind. De supermarkt puilt uit grote dozen en kisten mandarijnen en allerlei grote dozen snoep etc.

In de buurt van ons hotel is een vogelpark en een groot nieuw winkelcentrum. Beide verrijken we met een bezoek. Het vogelpark is leuk maar zodanig veroudert dat het bij ons ws. geen bestaansrecht meer zou hebben.

Het winkelcentrum is nieuw en ziet er prachtig uit je kunt er zelfs een heerlijke Thaise massage boeken. Na wat shoppen en een lekkere kop koffie bij Buckstars vertrekken we weer naar ons hotel.

Na informatie over de bus route naar de oostkust blijkt dat alle bussen al volgeboekt zijn en als we mazzel hebben maandag aan de beurt zijn. We zien het niet zitten om nog 2 a 3 dagen hier te blijven en besluiten daarom na de nodige onderhandeling met de taxi te gaan. De chauffeur wil graag zijn vrouw mee ivm de lange reis zodat hij ook op de terugreis prettig gezelschap heeft. Voor ons is dit geen probleem.

We vertrekken 's ochtends vroeg en het is een fantastische rit. We reizen door heel veel groen, schitterende palmboom bossen, prachtige kokosbomen en schitterende vergezichten. Af en toe passeren we kleine dorpjes en "nederzettingen" met heel veel golfplaten huisjes. Daarnaast passeren we ook de mooiste huizen veel tegenstrijdigheden dus. Ook hier heel veel moslims. Op het dames toilet waar het zo als gebruikelijk erg druk is ben ik de enige zonder zo'n prachtige gekleurde hoofddoek. Jammer maar ja ik heb er ook geen hoofd voor dus laat ik het maar zo.

We belanden in een klein havenstadje waar we met een soort van speedboot overgebracht worden naar het eiland Perhentian.

De boottocht was een hele belevenis. We waren met totaal 6 toeristen kregen keurig een zwemvest om en racen maar. Wat ging dat hard zeg ik stuiterde alle kanten op wat uiteraard gepaard ging met de nodige volume van mijn kant.

Daarnaast vond ik het best een beetje eng ( ben niet zo voor dit zo dingen). Gelukkig had de bemanning dit ook door en mocht ik bij hun op de achterbank zitten ipv midden in de boot. Nou dat ging gelijk een stuk beter.

Bij aankomst op dit prachtige bounty eiland gaan we naar ons resort. We zien onze ogen uit wat is het hier mooi geweldig!!!!!!!!!

Een prachtig wit zandstrand en kristal helder water je ziet de visjes zwemmen. Dit gun je toch iedereen. Wat een leven.

Ons huisje met een grote waranda staat op het strand met uitzicht op zee, Fantastisch!!!!

In de kokosbomen voor ons huisje springen de eekhoorntjes sierlijk van tak naar tak. Een prachtig gezicht.

Op onze waranda genieten we tevens van het schouwspel dat hele moslim families met kleren, hoofddoek en al de zee in gaan.en van de heerlijke geuren die opstijgen uit de keuken. Cor zit al kwijlend naast me van die lekkere luchtjes. Dat wordt weer lekker eten vanavond. Op deze waranda kunnen we 's avonds heerlijk zitten met een drankje. Het blijkt echter dat ook hier de resorts worden beheert door moslims en dus geen alcohol verkrijgbaar in restaurants terras etc. Gelukkig is er een Chinese toko waar velen met ons het bier inslaan zodat we bij "nood" een biertje kunnen nuttigen

Er is internet maar dit is beperkt want om de haverklap worden we er uit gewipt. Ook dat went elk moment dat het goed gaat is mee genomen en tenslotte hebben wij vakantie dus haast is er niet bij.

Op dit moment zitten we heerlijk op onze waranda dit stukje te typen en te genieten van de beachvolleybal van de moslimjeugd.

Zonnige groet Cor & Diety.