rondreisazie.reismee.nl

Galle

Na een dolle wildemans rit komen we uiteindelijk toch veilig aan op de plaats van bestemming. Onze chauffeur was een bumperklever 1ste klas en van handsfree bellen had hij nog nooit gehoord.

Resultaat hij wilde iedereen inhalen en was daarnaast constant aan het bellen. Na verzoek van mij of het iets rustiger kon deed ie z’n best maar het lukte niet echt.

Ons guesthouse ligt heerlijk centraal, dichtbij het centrum van de ”nieuwe” stad Galle en dichtbij de oude stadskern nl. Fort Galle.

Dit laatste is erg sfeervol. Het lijkt of je een paar eeuwen terug gaat in de tijd. Langs de straten staan villa’s uit de Hollandse tijd die beschermd worden door onverwoestbare stadsmuren van koraalsteen waar de branding van Indische Oceaan tegenaan beukt. Prachtig!!!!

Wat een rust gaat hiervan uit. Wij raken niet uitgekeken echt een hele bijzondere sfeervolle plek.

Leuke markten, winkels van groot tot klein (de prijskaartjes ook) en vele leuke terrassen en restaurantjes.

Twee volle dagen hebben we hier doorgebracht. Wederom veel loop en tuktuk werk maar zeer de moeite waard.

Het schijnt dat de vestingmuren van Galle erg lijken op die van Naarden. Helaas kan ik dit niet beamen ik ben nl. nog nooit in Naarden geweest. Ger je begrijpt dat ons eerst volgend camper uitje Naarden gaat worden.

Ondanks de ”vele” toeristen is het net als op de Friese eilanden het verspreid zich snel. Er zijn ook diverse scholen in deze oude stad. We komen dan ook heel veel kinderen tegen. Jeminee dit zijn er echt heel veel. Sommige klassen zijn op de begane grond en door de openstaande ramen zie je dan ook dat er veel kinderen in 1 klas zitten. Ze zitten met 4 - 5 aan een tafeltje of op de grond. Wij vermoeden dat dit er zo’n 40-50 kinderen of meer in 1 klas zitten. Navraag bij de bevolking bevestigd ons vermoeden.

Ook hier lopen alle kinderen in school uniform en doen veel aan sport. Hele klassen kom je tegen op de sportvelden en ondanks de hitte lopen ze keurig in het gelid en voeren diverse spelen uit.

Overdag is het hier erg warm en benauwd ’s avonds is de temperatuur zeer aangenaam.

Net als op de andere plaatsen die wij tot op heden bezocht hebben is hier ook ’s avonds weinig te beleven. Dan maar met een drankje op ons eigen terrasje.

De wifi is een crime en dat is soms best lastig. De wifi doet het meer niet dan wel en de beste tijd om met het thuis front te appen is ’s nachts tussen 0.30 uur en 2 uur of vroeg in de ochtend onze tijd hier.

Nou ja je kunt ook niet alles hebben nietwaar.

Op 23/2 vertrekken we weer iets naar boven en wel naar Induruwa.

Zonnige groet en oant sjen

Cor & Diety

Jannie

Mooi dat jullie het zo naar het zin hebben geniet er maar lekker van .

Ytje

Weer een super mooi verhaal,nog maar even genieten voor je weet zijn jullie weer thuis

GER

Hey luitjes;wat een luxe-leven .het likt wel het zwitsers leven,gewoon leuk toeren lopend door de mooie wereld en niemand ziet gevaar ookde tukky tuk chauffeur niet,dus voor zijn doen doet hij rustig aan ,tuurlijk hij is heel voorzichtig met jullie en natuur naarden is een prachtig vestig stadje die we ook met jouw eens zullen bezoeken lijkt ook wel wat op Elburg.

Annigje

Lekker relaxed leven - geniet er nu nog maar even van (hier is het weer herfst)! :-)