rondreisazie.reismee.nl

Tangalle.

Op 16 februari arriveren we in Tangalle. Ons hotel staat op een prachtig plekje aan het strand.

Het hotel zelf is sterk verouderd maar de plek is magnifiek en onze gastvrouw ontzettend aardig. Onze kamer ligt op de 1ste verdieping met uit zicht op zee. We kunnen als we dat willen 24 uur per dag genieten van de prachtige branding.

’s Ochtends vroeg is het een drukte van belang op het strand. Hele smalle vissersbootjes met 2 a 4 bemanningsleden varen dan uit met hun netten om vis te vangen.

Een paar uurtjes later nog meer mannen en vrouwen op het strand zij proberen met man en macht de visnetten uit de zee te halen en de vangst te bekijken. Wij genieten van dit prachtige schouwspel. Een ieder die op het strand loopt wordt uitgenodigd om te helpen de netten binnen te halen het is een zwaar karwei en helaas valt de vangst soms zwaar tegen.

Na de netten worden de bootjes met man en macht op het droge getrokken en de volgende ochtend begint het zelfde ritueel opnieuw.

Wij hebben ons zelf deze 4 dagen getrakteerd op de relax stand en dat is ons prima bevallen. Betekend dat we niet veel activiteiten heb ondernomen. Wel elke dag een eind gewandeld gemiddeld zo’n 7-10 km per dag. Daarnaast de stad Tangalle bewondert.

Genoten van de markt, de lekkere thee bij de bakker voor €0,20 per kopje, de heerlijke fruit shakes, kokosnoten en het lekkere Sri Lankaanse eten en niet te vergeten een heerlijk voeten visbad.

We keken onze ogen uit toen we een kappers zaak passeerden een heel klein zaakje en volle bak aan materialen etc. Prachtig.

Ook in Tangalle ontmoeten we weer ontzettend aardige mensen. Iedereen is even vriendelijk groet ons op straat ( net of lopen we in een dorp waar de meeste mensen elkaar nog groeten) Kinderen zwaaien, lachen naar ons en roepen heel enthousiast hello!!!!

Het weer was hier aangenaam wel erg bewolkt en winderig maar voor ons prima,

Ook hier is de natuur weer prachtig links en rechts schieten de kleine eekhoorntjes om ons heen en af en toe worden we verrast door een familie aap die in grote getale langs komt.

Wat toch een fantastische wereld hier.

Kortom 4 dagen relaxen is ons heel goed bevallen. Straks gaan we naar Galle en daar zullen we ws. weer meer actie ondernemen.

Zonnige groet en oant sjen

Cor & Diety

Greetje

Wow! Hoe mooi kan het leven zijn. Prettig vervolg van jullie reis,????

Thea

Leuk om zo jullie reis mee te maken . Prachtige omgeving en foto's!

Rienk

Weer helemaal opgeladen dus weer volle bak reizen! Geniet ervan!!

Fokke

Volop genieten, wel volhouden natuurlijk????. Nog veel plezier en hou ons op de hoogte????

Daan Djoke Jellie Anne

Hele mooie fotos en een prachtige wereld is het daar, nog maar lekker genieten daar.

Jannie

Mooi dat jullie het zo naar zin hebben en geniet er maar van

Ger idz

Wat leuk ,dat jullie het zo goed hebben ,natuurlijk hebben jullie ook even meegeholpen om al die lekkernijen die de zee ons biedt,mooi doorgaan zo ,wat is het leven toch een feest.

minnie

Leuk hoor allemaal, vooral mooie foto's, geniet ervan